8 چیزی که هرگز نباید جارویشان کرد


طبیعتا در مواقع کثیف شدن محل کار یا منزل، شما علاقه دارید که هر گونه آلودگی را با استفاده از جاروبرقی خود تمیز کنید؛ ولی باید این مسئله را نیز به یاد داشته باشید که بعضی موارد هستند که هرگز نباید با جاروبرقی آن‌ها را جارو کرد.

کارشناسان رایکا لیستی از این موارد را گرد هم آورده‌اند تا به شما در حفظ سلامت دستگاه جاروبرقی‌تان کمک کرده باشند؛ با ما همراه باشید.

مایعات:

 هرگز آب یا هر نوع مایع دیگری را با جاروبرقی خود جارو نکنید. ترکیب آب با الکتریسیته می‌تواند یک فاجعه بسیار بد را رقم بزند.

 در بهترین حالت، آب وارد قسمت‌های مهم و یا حتی موتور دستگاه جاروبرقی شما شده و آن را به طور کامل از کار می‌اندازد و شما را مجبور به تعمیر و یا حتی تعویض جاروبرقی می‌کند.

 در بدترین حالت نیز ممکن است دچار برق گرفتگی شده و راهی بیمارستان شوید!

حشرات:

جارو کشیدن حشرات، آن‌ها را نمی‌کشد؛ فقط آن‌ها را به داخل کیسه جاروبرقی شما انتقال می‌دهد!
بسته به نوع حشره‌ای که جارو کردید، ممکن است وضعیت بدتر نیز بشود. به عنوان مثال، اگر عنکبوتی را به داخل جاروبرقی خود بکشید، احتمالاً دیگر آن را نخواهید دید.

اما اگر مورچه‌ یا سوسکی را با جاروبرقی جارو کنید، ممکن است در کیسه جاروبرقی شما به زندگی خود ادامه دهد و خرده‌های غذا و سایر ضایعات غذایی که قبلاً جارو کشیده‌اید و یا حتی کیسه جاروبرقی را بخورد!

جالب است بدانید که ساس‌ها می‌توانند یک سال یا بیشتر بدون غذا زندگی کنند و کک‌ها می‎توانند تا 100 روز خارج از بدن زنده بمانند.

بنابراین اگر از وجود ساس و یا کک در خانه خود مطمئن هستید و سعی در جارو کردن آن‌ها با جاروبرقی دارید، باید کیسه جاروبرقی را بلافاصله بعد از جارو کشیدن خالی کرده و آن را بیرون از خانه نگه دارید.

اجسام تیز:

سعی کنید هرگز اجسام نوک تیز را جارو نکنید؛ به عنوان مثال اگر لیوانی را شکستید، بزرگ‌ترین تکه‌ها را بردارید و کوچک‌ترین‌ها را جارو کنید.

هر گونه اجسام نوک تیز مانند لیوان و یا شیشه شکسته، میخ و غیره می‌توانند سوراخ‌هایی را در کیسه جاروبرقی شما ایجاد کرده و در قسمت‌های متحرک جاروبرقی شما گیر کنند.

اگر این اتفاق بیفتد، دستگاه جاروبرقی شما خراب شده و شما را متحمل هزینه اضافی خواهد کرد.

سموم و ذرات بسیار ریز:

 حشره کش‌های پودری از جمله اسید بوریک نباید جارو کشیده شوند؛ این به این دلیل است که ممکن است جاروبرقی مقداری از سم را در هوا آزاد کرده و شما با تنفس آن، مسموم شوید.

 همچنین، جارو کردن هرگونه پودر ریز از جمله جوش شیرین، نشاسته ذرت و … برای سلامت موتور جاروبرقی شما مضر است؛ زیرا این ذرات به قدری ریز هستند که می‌توانند از کیسه عبور کرده و به موتور جاروبرقی شما نفوذ کنند.

مدفوع موش:

 مدفوع موش می‌تواند به ویروس هانتا آلوده باشد که برای انسان کشنده است!

 ویروس هانتا از طریق هوا منتقل می‌شود و وقتی شما مدفوع را جارو می‌کنید، احتمال آزاد شدن سموم و ویروس‌های آن در هوا را دو چندان خواهید کرد.

 توصیه می‌شود که در هنگام مشاهده مدفوع موش، باید از ماسک و دست‌کش استفاده کرد و با احتیاط کامل نسبت به پاکسازی آن‌ها با دستمال کاغذی و کیسه پلاستیکی محکم اقدام کرد.

هر چیز داغ:

 بسیاری از مردم به طور تصادفی با جارو کشیدن ته سیگارهای روشن، خاکستر داغ، باعث بروز تلفات و خسارات جبران ناپذیری از جمله آتش‌سوزی شده‌اند!

جارو کشیدن تصادفی یک شیء داغ می‌تواند باعث آتش‌سوزی در داخل جاروبرقی و یا حتی خانه شما شود یا قسمت هایی از جاروبرقی شما را ذوب کند. تعمیر جاروبرقی در این شرایط به ندرت امکان پذیر است.

به یاد داشته باشید که خاکستر را حتی وقتی خنک است نباید با جاروبرقی جارو کرد زیرا خیلی ریز و پودری است و می‌تواند به موتور جاروبرقی شما آسیب برساند.

حیوانات:

 اکثر حیوانات از جاروبرقی به دلیل صدای بلند آن می‌ترسند و این کار باعث آزرده خاطر شدن آن‌ها می‌شود.

اگر حیوان خانگی شما از جاروبرقی نمی‌ترسد و می‌خواهید موهای آن را با جاروبرقی بکشید، یک سری مخصوص موی حیوان خانگی تهیه کنید و از برس‌های معمولی که داخل جعبه جاروبرقی وجود دارند استفاده نکنید.

هر چیز مرطوب یا چسبنده:

اگر غذای حیوانات خانگی، گل، آب نبات و… خیس شود، ممکن است داخل شیلنگ یا کیسه جاروبرقی شما گیر کرده و آن را مسدود کند.

این مورد نیز باعث ایجاد دردسر و هزینه‌های اضافه برای شما می‌شود.

 امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد؛ توصیه تیم رایکا به شما عزیزان این است که هرگز هیچ یک از مواردی را که در این وبلاگ با شما به اشتراک گذاشتیم را جارو نکرده و بیشتر به سلامت خود و عزیزانتان اهمیت قائل شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *