راهنمای کامل خرید جاروبرقی

انتخاب جاروبرقی

جاروبرقی از الزامات هر خانه‌ای است و یکی از اعضای اصلی لیست لوازم خانگی محسوب می‌شود. اما با تولید انواع زیادی از جاروبرقی‌هایی که در بازار عرضه شده‌اند، شما خواه یا ناخواه در هنگام خرید از این طیف گسترده، دچار سردرگمی شده و نمی‌توانید یک گزینه مناسب جاروبرقی را برای خانه‌تان انتخاب نمایید؛ از این رو همه ما به یک راهنمای خرید جاروبرقی جامع نیاز خواهیم داشت.

 در ادامه مقاله با ما همراه باشید و این راهنمای آماده شده را بررسی کنید تا جواب سوالات خود را بیابید.

ابتدا بهتر است جواب چند سوال اصلی را بدهیم:

  • قدرت و توان جاروبرقی
  • نوع جاروبرقی
  • بودجه
  • میزان صدا
  • مصرف انرژی
  • وزن
  • داشتن و یا نداشتن حیوانات خانگی
  • اندازه و متراژ خانه

موارد بالا موضوعاتی هستند که حتما قبل از خرید جاروبرقی باید در نظر داشته باشید؛ به همین خاطر در این وبلاگ به تشریح هر کدام از این موارد خواهیم پرداخت.

قدرت و توان جاروبرقی

اولین و مهم‌ترین شاخصه‌ای که باید برای خرید جاروبرقی در نظر داشته باشید، قدرت موتور جاروبرقی و توان مکش آن است که باید چیزی مابین ۱۶۰۰ تا ۲۵۰۰ وات باشد که این عدد، کم‌ترین و بیش‌ترین توان برای یک جاروبرقی خانگی محسوب می‌شود.

این توان هنگام خرید می‌تواند وابسته به متراژ خانه و نوع نیاز شما، متغیر باشد.

انواع جاروبرقی

احتمالا تصور می‌کردید که فقط ۲ یا ۳ مدل مختلف از جاروبرقی‌ در بازار وجود دارند، ولی باید به شما بگوییم که بیش از ۵ نوع جاروبرقی داریم!

اولین دسته‌ بندی که جاروها‌ را متمایز از یکدیگر می‌کند، برقی یا شارژی بودن آن‌ها است.

جاروهای شارژی و جاروهای برقی نیز دارای انواع مختلفی هستند که به معرفی و بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

هر یک از مدل‌های مختلف جاروبرقی، مزایا و معایبی نسبت به یک‌دیگر دارند که شما می‌توانید با مطالعه این مقاله و سبک و سنگین کردن معایب و مزایای آن‌ها، انتخابی مناسب خود داشته باشید.

بهتر است ابتدا تفاوت جاروبرقی‌های پاکت‌دار و بدون پاکت را بدانید و سپس سراغ انواع جاروبرقی برویم.

تفاوت جاروبرقی‌های پاکت دار و بدون پاکت

در جاروبرقی‌های کیسه‌ای، نیازی نیست که به طورمداوم، فیلتر یا مخزن را تمیز کرده و شستشو نمایید. این در حالی است که مخزن و فیلتر جاروهای بدون کیسه می‌بایست به صورت مرتب شستشو و تمیز گردد. لذا می‌توان گفت که در جاروهای کیسه دار، مسائل بهداشتی به میزان بسیار بالایی در مقایسه با مدل‌های بدون کیسه رعایت می‌شود.

جاروبرقی ایستاده

این جاروبرقی‌ها نسبت به مدل‌های کیسه‌ای ارزان‌تر بوده و می‌توانند پاکسازی وسیع و عمیق‌تری انجام دهند. البته این مدل، صدای بیشتری نسبت به مدل کیسه‌ای تولید می‌کند.

جاروبرقی کیسه‌ای

جاروبرقی‌های کیسه‌ای برای تمیز کردن کف زمین و سرامیک، از جاروبرقی‌های ایستاده، بهتر هستند. این مدل برای تمیز کردن زیر مبلمان و پله‌ها، ایده‌آل است و بیش‌تر برای مصارف خانگی پیشنهاد می‌شود. در ضمن، جاروبرقی‌های کیسه‌ای، صدای کم‌تری نسبت به مدل‌های ایستاده تولید می‌کنند.

جاروبرقی مخزن دار

در دسته دیگر جاروبرقی‌ها که بدون کیسه و مخزن دار هستند، گرد و غبار مکیده شده و در مخزنی که اکثرا شفاف است، جمع و فشرده می‌شود. جاروبرقی کیسه‌ای و بدون کیسه از لحاظ عملکرد، مشابه هم بوده و می‌توان گفت عمدتاً در نوع جمع‌آوری زباله و تخلیه با هم متفاوت هستند.

جاروبرقی سطلی

معمولا مخزن جارو برقی‌های سطلی، بزرگ‌تر از مدل‌های دیگر جارو برقی است. این مدل به طور کلی دارای ابعاد بزرگ‌تری نسبت به دیگر مدل‌های جاروبرقی است و بیشتر برای کارهای صنعتی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این جاروبرقی‌ها دارای دو مدل صنعتی و خانگی هستند که به طبع، مدل صنعتی آن دارای قدرت موتور و مکش بالایی است و بیشتر برای موارد صنعتی و کارخانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس هنگام خرید جاروبرقی سطلی، به نوع و قدرت موتور آن توجه کنید تا بهترین انتخاب را بسته به نیاز خود داشته باشید.

جارو شارژی

این مدل که بی‌سیم و بدون نیاز به اتصال دائمی به برق کار می‌کند، مناسب برای تمیز کردن سریع و پاکسازی سطح فرش‌های پرز کوتاه و کف زمین و سرامیک و پارکت است.

از جاروهای شارژی می‌توانید برای تمیز کردن داخل اتوموبیل خود نیز استفاده کنید ولی نباید انتظار قدرت موتور و مکش زیادی از این مدل داشته باشید.

جارو رباتیک

یکی از جدیدترین انواع جاروبرقی که به تازگی نیز محبوبیت بالایی پیدا کرده جارو رباتیک است که در این وبلاگ به آن پرداخته‌ایم. جارو رباتیک کار خود را وقتی که شما مشغول استراحت هستید، انجام می‌دهد!

این جاروها که در مدل‌های مختلفی عرضه شده‌‍اند، بیش‌تر برای پاکسازی کف زمین مورد استفاده قرار می‌گیرند و قدرت مکش بالایی برای تمیز کردن فرش و موکت ندارند.

مدل‌های جدید و گران قیمت این محصول، توانایی پیدا کردن راه خود از بین جاهای تنگ را داشته و قابل کنترل با گوشی هوشمند هستند. در مجموع نباید انتظار یک پاکسازی عمیق از این مدل جارو را داشته باشید! در واقع این جاروها برای این کار مناسب هستند که نگذارند کف زمین از آنچه که هست بیشتر کثیف شود و کف زمین را در حد قابل قبول و متوسطی تمیز نگه دارد.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم انواع مختلف جارو را برای شما شرح داده و به شما در انتخابی شایسته، کمک کنیم. همانطور که متوجه شده‌اید، انتخاب یک جاروبرقی خوب، وابسته به نیاز و بودجه شماست؛ از این رو سعی کنید تنها به توصیه اطرافیان اکتفا نکنید و قبل از خرید جاروبرقی، تحقیقات کوچکی که در ابتدای مقاله اشاره شد را انجام دهید و با پاسخ دادن به چند سوال ساده، بهترین گزینه برای خود را پیدا کنید. البته، خواندن نظرات خریداران قبلی در سایت‌های مختلف و فروشگاه‌های اینترنتی معتبر را نیز از یاد نبرید؛ خواندن این نظرات در انتخاب گزینه مناسب به شما بسیار کمک خواهد کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *